Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Gud och regnet del III

Av aretsmama - 19 oktober 2010 17:34

"Du skall icke tro att du är något och detta skall jag bevisa genom att låta dig utstå syndafloden under din cykeltur" tror jag att Gud tänkte när jag och killarna gav oss iväg.


Inte ska väl jag tro att Gud hade sikte på mig och barnen och petitesser som väder? Nä, där fick jag så jag teg.


Himlen (som nyss spruckit upp) tätnade lika snabbt som kön utanför bolaget fem i tio en måndagsmorgon. Och vilket skyfall! Funderade på om Gud diskret försökte påtala att vi borde bygga en ark istället för att fara runt på cyklar som inte är särskilt användbara när vägarna är bortsköljda.


Nä Gud har nog viktigare saker för sig än att kontrollera väderleken vid cykelturer.


Men te och kvällsmackor smakar i alla fall gott när man är kall och blöt...



 
 
Vikki

Vikki

19 oktober 2010 18:48

Arkbygge är väl bra, ge pojkarna tändstickor (utan ask) så kommer de att hålla sig sysselsatta några år. Tandpetare fungerar också, dock inte de med vassa spetsar till lättirriterade syskon. Jag har min gömda, annars skulle mina barn vara blinda och sönderstuckna.

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

19 oktober 2010 19:42

Men det är ju en fullkomligt lysande idé! Detta ska jag komma ihåg till nästa gång vi är hemma och det spöregnar och ungarna bara slåss och är rastlösa. Hur många paket tror du det går åt till en ark?

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Vikki

Vikki

19 oktober 2010 21:34

Hmm, många? Tur att de är billiga! Försök köpa på så många olika ställen som möjligt, annars kanske de tror att du är pyroman.

http://vickileh.bloggagratis.se

aretsmama

20 oktober 2010 05:48

Jag berättar ju så klart att jag ska ha det för att mina barn ska bygga en ark så kag tror inte de tror att jag är pyroman. Däremot kan det ju finnas misstankar om galenskap...

 
filozophie

filozophie

19 oktober 2010 21:45

God works in mysterious ways heter det som bekant:) Han ville kanske bara att den där mackan och teet skulle smaka extra bra;) Utmaning till dig finns hos mig:)
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

aretsmama

20 oktober 2010 05:51

Eller också så sket han helt enkelt i vilket väder vi hade att cykla i och ansåg det vara en bagatell på jorden? Nääääää, så kan det ju inte vara! :)
Utmaning? Spännande!

 
riesling

riesling

20 oktober 2010 13:08

Högmod går före fall, säger de ...
Skitsnack säger jag! Ni fick luft, det hände något, gossarna cyklade av sig viss energi, ni mös med te och macka och kunde flina åt det hela som ett äventyr - det blev väl rätt bra ändå?

http://riesling.bloggplatsen.se

aretsmama

20 oktober 2010 19:48

Men herregud vilken positiv människa du är!!!!!! Men jooo, det blev det visst. och idag blev det ännu bättre, för jag har JOBBAT - inte varit hemma sjuk med rastlösa och uttråkade barn. Tjohooo! Vilken semester att få gå till jobbet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aretsmama - 13 juni 2013 19:41


Livet som autistförälder del 20468, typ. Jävla förbannade byråkrati    Eller ”jävla förbannade brist på förståelse”   Att mötas av byråkrati och blanketter är surt. Men att mötas av argumentet "så har många det" när man vänder sig...

Av aretsmama - 8 februari 2013 16:38

Ikväll är det ett år sedan min "en gång svägerska, alltid svägerska", extralillasyster och djupt saknade vän med det bubblande skrattet somnade ifrån jorden och lämnade oss kvar, i förtvivlan. Jag är säker på att jag såg världen mörkna lite den kvä...

Av aretsmama - 9 februari 2012 19:35


      Med förtvivlan i bröstet skriver jag nu att en mamma och en pappa har mist sin älskade dotter. En alldeles för liten gosse med rött hår har inte längre någon mamma kvar. En man har förlorat sin älskade livskamrat efter ett nästan bara p...

Av aretsmama - 1 februari 2012 21:15


Idag har jag gjort något jag inte gjort på minst två år. Jag har varit sorgsen över att Edvin är autistisk. Jag fick mail med filmer och foton av pappa på när mina barn var små. Alltså riktigt små, max två-tre år. Så söta! Och så små. När jag tit...

Av aretsmama - 23 januari 2012 19:45


Min blogg snittar på fem läsare dagligen.     (Och all eloge och tacksamhet till dessa enträgna människor som besöker en blogg som inte bloggas på. Tack till er!)   Men nu.....! Det är helt fantastiskt! För första gången är det inte en egotri...

Skapa flashcards