Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Fick en utmaning

Av aretsmama - 20 oktober 2010 20:45

...av Filozophie.

Smickrad och självuppfylld måste jag förstås fylla i följande 4 luckor med följande 4x4 svar.

4 Tv-program jag ser på: bolibompa (tjohooo.......?), Cougar Town, Uppdrag granskning och Will och Grace (05.15 varje morgon)


4 saker jag gjort idag: åkt varm buss mellan kalla studiebesök, retroaktivt lämnat pengar i presentpott till arbetskompis som fyllt 45 år (låg hemma och kräktes under insamling och firande), tjuvstartat pepparkaksprovningen med mina söner och mina föräldrar framför filmen "Horton", pratat med försvunnen/återfunnen (nåja, men i alla fall intehörtspåettpardagar-)Örebroflicka.


4 saker jag längtar efter: advent, att Anders Jansson, kombilotteriets föreståndare, ska ringa och tala om att jag vunnit 6 miljoner kronor, stlk 38 el t.o.m 40 och att få gå på födelsedagsfest hos en vän som är fylld av livsglädje och lycka.


4 saker på min önskelista: att jag och mina två gossar får leva ett låååångt och rosa-moln-lyckligt liv tillsammans, att mina nära och kära är/blir friska (och då syftar jag främst inte på från förkylningar - även om jag inte önskar dem det heller), att lillskrutten börjar prata, att få förbli både socialt- och ekonomiskt självständig


4 saker jag avskyr: slicka-uppåt-typer, brist på empati och förståelse, bitterhet, egenskapen vissa människor har att alltid se allt från den mörka sidan.


Roligare än så här blir jag inte. Inte ikväll i alla fall. Fråga mig på fredag igen när Åsa är här och vi fått i oss lite rödvin och några öl.

   

 
 
Kristin

Kristin

20 oktober 2010 22:54

Jag får inte bara skriva

http://littlemissred.blogspot.com

aretsmama

21 oktober 2010 05:39

Va? Du får alltid skriva!!!!!! :)
Nej, jag fattar och förstår. Kram

 
riesling

riesling

21 oktober 2010 17:49

Men VARFÖR, aretsmama??!!?
VARFÖR???
Varför tittar du på tv klockan 05.15 varje dag?
Varför sover du inte då ...?!?!?!?!?!?!?!?!

http://riesling.bloggplatsen.se

aretsmama

21 oktober 2010 20:49

Lustigt att du frågar. Även jag undrar över detta. Mina killar verkar dock inte ha några som helst funderingar utan tycker att femtiden är en mycket lämplig tid att vakna på.

 
 riesling

riesling

21 oktober 2010 22:03

Ahaa ... :-)

http://riesling.bloggplatsen.se

aretsmama

21 oktober 2010 22:35

jupp, eller: Aaaaaargh.... :)

 
Vikki

Vikki

22 oktober 2010 21:46

Mina barn har varit väldigt, väldigt morgonpigga, det gick över så snart de började skolan...

http://vickileh.bloggagratis.se

aretsmama

23 oktober 2010 15:21

Ööööh, ska jag jubla eller beklaga? Skönt att få sova längre på helgerna men jobbigt att "tjata dem ur sängen".

//Sign "aldrig riktigt nöjd" :)

 
Kristin

Kristin

2 november 2010 13:44

jag fick inte bara skriva

http://littlemissred.blogspot.com

aretsmama

2 november 2010 18:16

Joodå, du fick skriva. Men får däremot vänta med din skiva (för att använda 70-talssnack). Men snart tar vi igen den med buller och bång. Och du, Osman har introducerat mig för önskestjärnan. Så jag vet att det blir SNART vi firar för fullt!!! Pöss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aretsmama - 13 juni 2013 19:41


Livet som autistförälder del 20468, typ. Jävla förbannade byråkrati    Eller ”jävla förbannade brist på förståelse”   Att mötas av byråkrati och blanketter är surt. Men att mötas av argumentet "så har många det" när man vänder sig...

Av aretsmama - 8 februari 2013 16:38

Ikväll är det ett år sedan min "en gång svägerska, alltid svägerska", extralillasyster och djupt saknade vän med det bubblande skrattet somnade ifrån jorden och lämnade oss kvar, i förtvivlan. Jag är säker på att jag såg världen mörkna lite den kvä...

Av aretsmama - 9 februari 2012 19:35


      Med förtvivlan i bröstet skriver jag nu att en mamma och en pappa har mist sin älskade dotter. En alldeles för liten gosse med rött hår har inte längre någon mamma kvar. En man har förlorat sin älskade livskamrat efter ett nästan bara p...

Av aretsmama - 1 februari 2012 21:15


Idag har jag gjort något jag inte gjort på minst två år. Jag har varit sorgsen över att Edvin är autistisk. Jag fick mail med filmer och foton av pappa på när mina barn var små. Alltså riktigt små, max två-tre år. Så söta! Och så små. När jag tit...

Av aretsmama - 23 januari 2012 19:45


Min blogg snittar på fem läsare dagligen.     (Och all eloge och tacksamhet till dessa enträgna människor som besöker en blogg som inte bloggas på. Tack till er!)   Men nu.....! Det är helt fantastiskt! För första gången är det inte en egotri...

Ovido - Quiz & Flashcards