Alla inlägg under juli 2010

Av aretsmama - 6 juli 2010 19:43

Varför detta mode? Varför? Varför?


Nu har jag börjat mitt nya jobb. Har snart varit där i tre veckor och har oändligt mycket att lära, men börjar lite, lite grann komma in i det och trivs fantastiskt bra. Trivs fantastiskt bra även med tjejen jag ersätter under föräldrarledigheten och beklagar både rent egoistiskt och i arbetskamratssynvinkel att jag måste sluta när hon kommer tillbaka. Allt är med andra ord frid och fröjd. Om det inte vore för det jävla modet!


På mitt arbete ska vi ha arbetskläder och se propra, proffsiga och likadana ut. Proper och proffsig kan jag allt se ut klädd som mig - men likadan som de övriga är förstås svårt.. Så därför har vi dresscode.


Tjohoooo! Till min lagom tjocka kropp ska jag nu alltså ha en tajt topp och kjol. Och nu pratar vi TAJT. Den minsta av mina kollegor, som är nätt som en älva har storlek LARGE på sin topp - och den är inte säckig på henne om jag säger så... Större storlek än XL finns inte. Så det blir en utmaning att varje morgon iklä sig denna kroppsstrumpa. Får väl ställa klockan en kvart tidigare än nu så att jag hinner få på mig kläderna före jobbet.


Jag har aldrig i hela mitt liv haft tajt topp och kjol. Inte en enda gång. Aldrig. Inte som smal och inte som tjock. Men nu ska jag alltså möta kunder med en mage som putar ut lika mycket som brösten - och ändå ska jag se bekväm, proffsig och avslappnad ut.


Detta blir min hittills största utmaning på nya jobbet. Eller rättare sagt min näst största, den största blir att överhuvudtaget få på mig kläderna.   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards