Alla inlägg den 4 maj 2010

Av aretsmama - 4 maj 2010 21:11

Har stått på Kamatgården och fruset arslet av mig under en timmes tid när äldsta sonen tränade fotboll. 6 grader, regn och blåst. Kallt som F_N! Alltså även för knattarna som är som äldst 8 år. Den första halvtimmen har de dribbelövningar med skott på mål. Tolv stycken småttingar står stilla och stelrusna och väntar på sin tur medan den trettonde knatten långsamt dribblar mellan konerna. Hälften av ungarna var framme hos sin förälder eller tränaren och frågade om de kunde åka hem för att det var så kallt.


Hur tänkte tränaren här?


Varför kan inte tränaren använda sig av TVÅ mål?. TVÅ rader med orange koner? Eller t.o.m FYRA! Då kan plötsligt 6-7 st stå på varsin planhalva och turas om varannan gång vänster, varannan gång höger. Utan målvakt kan man t.o.m dribbla samtidigt!


Näpp, är det lika jävla svinkallt på torsdag så ska jag nog tala om hur jäkla duktig jag är för tränaren och visa vart skåpet ska stå.


Kanske ska jag med min ofantliga tränarkompetens även ta över både svenska landslagets damer och herrar också. Om jag hinner alltså. Jag har ju fullt upp med att skapa fred på jorden, avsätta borgarna, stoppa svälten och forska fram ett HIV-vaccin och AIDS-botemedel.

Busy, busy, busy. Vad vore världen utan mig?  

  

Ovido - Quiz & Flashcards