Alla inlägg den 18 maj 2010

Av aretsmama - 18 maj 2010 09:54

För första gången på åtta år har jag idag solat solarium. Jag läste noggrant instruktionerna om tillvägagångssätt och antal minuter för respektive hudtyp, växlade pengarna i automaten etc etc.


"När mynten är ilagda har du fyra minuter på dig att komma i solariet." Nedräkningen börjar omedelbart. Piece of cake! Trodde jag...


Solariet var som ett högteknologiskt rymdskepp (som aldrig lämnar startbanan). Jag tryckte in vilket strålninig jag ville ha - både på kropp och ansikte, vilken fläktnivå - både på kropp och i ansikte. Jag valde radiostation och volym. Och bam, solariet startar. Lysande!


Ligger och väntar på att "huven" ska sänkas ner över mig. Men huven går inte ner! Jag vänder och vrider mig, rullar, halvupprätt, framstupa sidoläge, runt, runt. Jag trycker på varenda knapp i sikte och svär över hur de gömt knappen för att få ner huven. Konstaterar efter flera minuter att "nä, det ska nog vara så här!"


Men efter ytterligare någon minut så börjar jag allt fundera igen. Det verkar märkligt att jag inte skulle få någon som helst solbränna på vänstersidan där inga rör finns i upprätt läge.


Letar vidare bland knapparna. Men knapphelvetet finns inte!!


Tar till sista utvägen. Ringer min svägerska från ett brusande solarium med radion i full gång.


"Anna, du måste hjälpa mig. Jag har legat i solariet i flera minuter och jag får inte ner huven. Jag hittar inte knappen någonstans! Så här ska det väl inte vara?"

"Men Bea, du får dra ner huven med handen."


Eeeeh...Hrrrm. Vet inte riktigt vad jag ska säga.. Mer än att min rygg är betydligt mer solbränd än ansikte och mage..


Ovido - Quiz & Flashcards