Alla inlägg den 24 maj 2010

Av aretsmama - 24 maj 2010 18:19

Kära Triss pr-avdelning!

Jag ber tusen gånger om ursäkt för de hårda ord jag vräkte ut över er och er reklambyrås val av reklam. Jag skrev någonting i stil med "plötsligt händer det my ass!"

Nu vet jag att ni har rätt. Nej, jag har (ännu?) inte vunnit 25 000 kr/månaden i 25 år. Men jag har dragit högsta vinsten på annat håll. Ni förstår kära pr-avdelning, att i ett drygt år (ja egentligen ännu längre än så) har jag väntat på att få komma till Neuropsykiatriska teamet med min yngsta son som troligen kommer att diagnostiseras med ADHD och Autism. Idag har jag varit där!!!!!

Det är 2½ år sedan vi först kom i kontakt med barnpsykolog för att jag misstänkte att min minsting skiljde sig från mängden. NU har remisserna hit och dit hittat rätt och vi hamnade överst i högen. Och nu har vi alltså varit där. Och mött helt fantastiska människor. En specialpedagog och en psykolog med inriktning på autism. De var lugna, hjärtliga och urtrevliga och min lille skrutt gick omkring och sken som en sol och busade som vanligt med mig, och även lite med dem. Så jaa, plötsligt - eller snarare ÄNTLIGEN- så händer det!

Kära Trisslotts PR-avdelning, jag ska fortsätta mitt ursäktande eftersom jag har fler saker att beta av.

Jo ni förstår, JAG HAR FÅTT JOBB!!! Och inte vilket jobb som helst, utan ett jobb som jag verkligen, verkligen ville ha och som hamnar inom mitt utbildningsområde. Så imorgon ska jag dit och träffa mina nya arbetskamrater och skriva papper. Jag kommer attjobba heltid. Jag kommer att kunna försörja min familj. Jag kommer att träffa vuxet folk. Jag kommer att känna mig "nyttig" igen.

Så, jag står här med sänkt huvud och rodnar. Ni har rätt. Jag har fel. Plötsligt händer det visst!

Och slutligen alla reklamare, jag ska vara barnfri i fyra dagar!!!! Det kära PR-avdelning har aldrig hänt. Men nu; plötsligt händer det! Nu åker jag UTAN BARN på kongress i Stockholm. Där jag inte bara får intressanta (barnfria) dagar utan även får möjlighet att träffa massa gamla vänner som jag inte träffat sedan jag flyttat därifrån.

Jag lovar att aldrig mer svära över er! Jag lovar att alltid försvara er när någon hävdar att "plötsligt händer det, my ass!". Är det förresten så att ni vill skicka en lott till mig med vinst på 25000kr/mån i 25 år så går det alldeles utmärkt att maila mig så lovar jag att snarast lämna ifrån mig mina adressuppgifter.

Så jo, alla Trisstvivlare och andra varelser: plötsligt händer det faktiskt!!!

Jag kan också meddela både Pr-avdelning och eventuella andra läsare att myten är ingen myt - det är en sanning: Man får huvudvärk dagen efter champagne. Men det är det definitivt värt!!!

 

Plötsligt händer det! Banne mig!

Ovido - Quiz & Flashcards